Ο όρος περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα (sustainability)

Η αειφόρος ή βιώσιμη ανάπτυξη , αποτελεί την απάντηση της ανθρώπινης δραστηριότητας , στην οποία περιλαμβάνεται η προστασία του περιβάλλοντος , συνδυαζόμενη με την γενικότερη βιωσιμότητα , οικονομική αλλά και ανθρώπινη , ήτοι ποιότητα ζωής.

Ουσιαστικά , αφορά την βελτιστοποίηση της παραγωγής αγαθών από το περιβάλλον , χωρίς να διαταράσσεται η ισορροπία καθώς και η μελλοντική απόδοση αγαθών μέσω αυτού.

Ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται , υιοθετώντας στρατηγική και διαδικασίες παραγωγής , οι οποίες σέβονται και υπολογίζουν τις δυνατότητες αναπλήρωσης του περιβάλλοντος , με την μικρότερη δυνατή αλλοίωση του καθώς και την παράλληλη υποστήριξη αναβάθμισης του , όντως ένας από τους στρατηγικούς στόχους της εταιρίας Art in a Miracle”.

Σαν παράδειγμα , που ακολουθείται , ως πρακτική από εταιρίες ξυλείας , οι οποίες εκμεταλλεύονται δασικές εκτάσεις με σκοπό την επεξεργασία και πώληση της ξυλείας , ενώ παράλληλα , προχωρούν σε αναδάσωση εφάμιλλων εκτάσεων , με σκοπό την αναπλήρωση τους.

Εξέλιξη όσον αφορά την βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί το πρωτόκολλο του Κιότο (1997) το οποίο και τέθηκε μερικώς σε ισχύ από το 2005. Σήμερα , είναι ορατή η επιβάρυνση του περιβάλλοντος , η οποία έχει αντίκτυπο στο κλίμα και στην ποιότητα ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων αλλά επίσης ορατή και η προσπάθεια που συντελείται , με πρωτεργάτη την Ευρώπη κυρίως με πολιτικές για την αντιμετώπιση προβλημάτων όπως η μόλυνση των υδάτων – ατμοσφαιρική ρύπανση , της ανακύκλωση των αστικών αποβλήτων – της αύξησης παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες με την ταυτόχρονη αύξηση πώλησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Η βιώσιμη μόδα , έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας και όχι απλά ως μια τάση , αλλά κυρίως ως στάση ζωής και αυτό πρεσβεύει και η εταιρία Art in a Miracle”.

Η τάση τις περασμένες δεκαετίες , αφορούσε ουσιαστικά μια φρενίτιδα αγοράς και ανακύκλωσης ρούχων , όντως απόρροιας της τάσης των σχεδιαστών μόδας και των διαφόρων οίκων καθώς και της νοοτροπίας του μέσου καταναλωτή για την συχνή και με βάθος ανανέωσης της γκαρνταρόμπας του.

Σήμερα όμως ο καταναλωτής , έχοντας πλέον περισσότερες διεξόδους κοινωνικοποίησης και έχοντας ευαισθητοποιηθεί όσον αφορά την επίπτωση της οικονομικής ανάπτυξης στο περιβάλλον , έχει στραφεί στην ποιοτική και με μέτρο αγορά ρούχων.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ η βιομηχανία της μόδας θεωρείται η δεύτερη πιο μολυσματική βιομηχανία στον κόσμο.

Συνδράμει στην εκπομπή σημαντικών ποσοτήτων (άνθρακα) , καταναλώνει σημαντικές ποσότητες νερού στην παραγωγή και επιβαρύνει το περιβάλλον με σημαντικές ποσότητες μικρο ινών αλλά και πλαστικών

Επίσης πολλές εταιρίες κατασκευάζουν τα ρούχα τους σε χώρες με φθηνό εργατικό δυναμικό , το οποίο και εργάζεται πολλές φορές σε άθλιες συνθήκες και με τις αρχές ανήμπορες να τους στηρίξουν έχοντας αμφιλεγόμενο νομοθετικό πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων.

Άξιο να αναφέρουμε και την εκμετάλλευση σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και παιδιών στις λεγόμενες φάμπρικες ρούχων.

Σήμερα η έννοια της “βιώσιμης” μόδας , αυτής που σέβεται το περιβάλλον και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου , είναι η απάντηση μας καθώς και η πρόταση της εταιρίας Art in a Miracle”.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι , κάθε εταιρίας , το ρούχο της οποίας επιλέγουμε , έμμεσα , ψηφίζουμε υπέρ των πρακτικών και των αξιών της.

Λόγω αυτού πρέπει να δώσουμε δυναμικό και συνεχές παρόν , για την αλλαγή της , αρχικά της δικής μας νοοτροπίας , ώστε σαν κύμα να συμπαρασύρει ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών , γεγονός το οποίο θα έχει ως επίπτωση την αλλαγή της πολιτικής των μικρών αρχικά και κατόπιν και των μεγάλων οίκων μόδας .

Ναι , με τον τρόπο αυτό , έχουμε ελπίδα , εμείς , τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας , να ζήσουμε ένα καλύτερο αύριο.

X